Dialogkaffe

Forkvinde for Foreningen Brobyggerne, Özlem Cekic, har siden 2010 opsøgt de mennesker, som sender hende hademails, samt de mennesker, som gerne vil dialogen og være brobyggere. Det har udviklet sig til det, der i dag kaldes #dialogkaffe. #Dialogkaffe tager, som navnet også antyder, udgangspunkt i en tiltro til, at hvis vi møder hinanden som mennesker og tager en dialog, vil vi kunne nedbryde en stor del af de fordomme, som eksisterer i samfundet, og som desværre fører til frygt og had.

Modstandere af #dialogkaffe skyder ofte projektet ned ved at påstå, at Özlem Cekic eller andre brobyggere mener, at det kan løse alle verdens problemer. Det er absolut ikke det, vi tror. Men vi bibeholder en tiltro til, at vi mennesker har mere tilfælles, end hvad skiller os ad, og en insisteren på, at det er nødvendigt, at vi bliver bevidste om, at vi har et personligt ansvar for at insistere på den demokratiske samtale.

Følg med på facebook for løbende at se, hvor vi afholder dialogkaffe næste gang.